www.blo.dk
159.000
110.000
159.900
1.234
125.000
BYD
214.900
225.000
125.000
189.000
375.000
210.000
69.900
259.000
499.000
169.000
539.800
399.800
595.000
249.800
280.000
399.800
199.800
649.800
669.800
229.800
280.000
399.800
539.800
199.800
595.000
229.800
249.800
669.800
649.800
399.800
Nordens Største
Online: 1.319
OPRET
Forum
Nyeste
Kalender
Galleri
Træf
Kør event
Log ind
Del på facebook
Dagens bil
Chevrolet blazer k5
Med følger original isoleret hard top samt org.fælge med gode dæk. Det er top modelen med alt det udstyr man kunne få til den i 1972. Den står helt igennem original. Den er med i reklame shot der bliver vist på stor skærme i bla. KBH.lufthavn til Valentins day 2020 Er du den nye ejer til denne fantastiske bil:-)
Pris: 159.000


Tommy
Member since 15.04.2013
Brugernavn:
Lincoln
By:
Melby
Postnummer:
3370
Telefon:
E-mail:
Skjult
[ Forum Indlæg ]
[ Galleri ]
[ Annoncer ]
Forum indlæg
Indstilling af EGR
Et riskogerspørgsmål:

Jeg har gennem nogen tid (2 år!) haft en motorlampe, der lyste periodisk, i min Chevrolet Epica, 2,5 årg. 2006. Motorlampen var typisk tændt et par dage ad gangen med nogle måneders mellemrum. Da der intet har været at udsætte på motorgang, benzinforbrug, olieforbrug osv., så har jeg ikke gjort yderligere ved det. Men for et halvt år begyndte den så at lyse permanent, og da den ikke vil kunne gå gennem et syn med lysende lamper, så tænkte jeg at jeg hellere måtte få gjort noget ved det.

Jeg kørte i første omgang til min faste mekaniker. Ud fra fejlkoden kunne han se at det var EGR-ventilen, der drillede. Han kunne ikke se om det var noget, der ville kunne klares med en rensning (sod osv.) eller om det måske var elektronikken, der var krudtet af. Han nulstillede fejlen, så motorlampen slukkede. Den tændte dog igen senere samme dag.

Jeg afmonterede EGR-ventilen, og rensede den med et dertil egnet produkt. Den var temmelig sodet/kokset til. Der sidder en fjederbelastet pal, der skal kunne bevæge sig op og ned – den var kokset til, så den slet ikke kunne bevæge sig. Jeg fik den renset så godt jeg kunne, så palen igen kunne bevæge sig. Men motorlampen lyste fortsat, og jeg har nu bestilt en ny EGR ventil på nettet.

Jeg har forstået så meget, som at en ny EGR ventil skal grundindstilles og at det skal ske via en ”tester”.

Testeren, er det blot sådan en som denne?
http://www.thansen.dk/product.asp?n=-449980797&pn=-449980796 Hvis ja, hvordan grundindstiller man EGR’en?

Eller er testeren noget specielt isenkram, som kun mekanikeren har?

Jeg var i den naive tro at jeg blot skulle knalde den nye EGR på – og så spillede det bare… ;)

Den 29/01 kl. 13:14
Antal visninger
690
0
SVAR
Bøvl med partikelfilter og brændstofforbrug
Det er min - og bilens - sidste chance at spørge i dette forum...

Jeg har en amerikansk riskoger, Chevrolet Epica 2,0 vcdi 2008, som volder store kvaler.

Problemet er kort fortalt at regenereringen af partikelfilteret sker alt for ofte. Det skulle normalt ske for hver ca 1000 km. På min sker det for hver 200 km, hvor den pøser store mængder diesel gennem systemet for at rense partikelfilteret. De alt for hyppige rensninger gør at brændstofforbruget bliver uhyrligt. På 4 måneder er det steget fra 13,5 km/l til 11,5 km/l. Og for hver måling bliver det værre. Ud over det, så havner store mængder uafbrændt diesel i motorolien pga den hyppige regenerering. På 2000 km's kørsel er oliestanden steget med 0,8 liter! Det er IKKE en defekt toppakning, motoren er testet på kryds og tværs...

Nu, 3 forskellige værkstedsbesøg senere, er følgende foretaget:
2 gange er det forsøgt at køre en lang tur med høje omdrejninger for at rense partikelfilteret. Der er tilsat additiv (bell add) til dieselen. Partikelfilteret og sensorerne er blevet renset kemisk. Motorstyringen er nulstillet (nulstilling af adoption).

Men bilen fortsætter de alt for hyppige regenereringer, der medfører et ekstremt dieselforbrug og diesel i motorolien. Normalt ville denne diesel i motorolien blive brændt af/fordampe, men grundet den hyppige regenerering så kan den ikke følge med. Det meste af min kørsel er landevejskørsel, så motoren når i 9 ud af 10 kørsler at blive driftsvarm.

Er der nogen der har et bud på, hvad f***** der er galt!!??

Den 13/09 kl. 19:11
Antal visninger
4647
6
SVAR
Er der en dæktryksekspert til stede? ;-)
Hej dér!

Jeg har for tit oplevet skævslidte dæk på mine tidligere biler og vil nu passe bedre på dækkene. Min hverdagsbil er nu opdateret mht. sporing, og nu mangler jeg kun at finde det rette dæktryk… Men der er jo mange variabler at tage hensyn til…

Instruktionsbogen siger:
At bilen er født med 205/60-16 (som jeg kører med nu)
At anbefalet dæktryk er: 2,2 bar for + bag / 2,4 bar ved fuld belastning

Og her er nogle informationer om dæktryk, jeg har fundet på nettet:
Vil man have en bedre brændstoføkonomi: 0,10 bar højere
Vinterdæk: 0,20 bar højere
Bredere dæk, end bilen er født med eller over 205 mm: op til 0,20 bar højere
Større fælgdiameter, end bilen er født med: 0,15 til 0,20 bar højere pr. tomme diameteren øges med
Lavere dækprofil: Lavere dæktryk… (jeg kan ikke læse mig til hvor meget)
Høj hastighed: Højere dæktryk… (jeg kan ikke læse mig til hvor meget)

Jeg kører langt de fleste kilometer alene i bilen og på landevej.

Jeg kører pt. med vinterdæk med 2,2 bar. Men det bør jeg vel øge til 2,4, da det er vinterdæk? Måske endda til 2,5 for økonomiens skyld? Dvs. ca. 2,4-2,5 bar?

Jeg er ved at købe nye fælge med sommerdæk; 205/55-17. Dækkene skal vel så have 0,15-0,20 bar ekstra pga. den lidt større fælgdiameter. Og evt. 0,10 for økonomien. Dækprofilen er kun lidt mindre, så det regner jeg ikke med betyder så meget. Så ender jeg op med et dæktryk på ligeledes ca. 2,4-2,5 bar?

Jeg skal så snart på en familieudflugt til Tyskland; 5 personer i bilen med motorvejskørsel (på de nye fælge med sommerdæk). Fuld belastning er 0,20 bar ekstra ifølge instruktionsbogen, hertil kommer den højere hastighed (motorvej; for mit vedk. betyder det max. 130-140 km/t). Så er jeg oppe på 2,6-2,7 bar??

Så hvis jeg fremover kører med 2,4 bar i både sommer- og vinterhjulsæt, og 2,6 bar når familien er med på slæb; vil jeg så ikke være nogenlunde "dækket" ind!? :lol:

Den 13/03 kl. 23:56
Antal visninger
1126
0
SVAR




SmallBlock.dk Skandinaviens STØRSTE handelsportal US Cars | Eli Christensensvej 6 7430 Ikast Tlf. 70202600 Cvr. 39439492 | Terms & Conditions | Privacy policy | Kontakt